Potatisbakelse

Halv åtta hos mig är ett program jag inspireras av. I ett avsnitt förra veckan gjorde de potatisbakelse vilket fick mig att fixa det till laxen idag. OJ va gott det var!

9 potatisar
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
100 gram ost
1 äggula
1.5 dl vispgrädde
Salt
Svartpeppar & Vitpeppar
Stora muffinsformar

Riv potatisen, den gula löken och osten grovt. Bland ihop tillsammans med pressad vitlök,äggulan,grädden och kryddorna. Fyll formarna med blandningen. Blev 6 st bakelse men beror helt på storleken av formarna. Grädde i ugnen 20-30 min på 225 grader i mitten av ugnen.

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2449734/images/2012/pic_189089436.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0