Tidsoptimist- hur mycket hinner man på 30 min?!?

Hade föreläsning till 12.00 och skulle börja jobba 12.30. På en halvtimme skulle jag köpa biljetter till damsupen, gå hem och äta lunch och cykla till jobbet ( ta ca 15 min). Det är jag i ett nötskal!

Hur tror ni det gick!? De sålde inga biljetter i matsalen så fick gå till kåren och leta rätt på en kille där, slängde i mig lunchen och cyklade som en dåre! 12.40 va jag framme, ingen som brydde sig att jag var sen! Tur för mig ;)

Jobbet gick förvånansvärt bra och lätt tills jag insåg strax innan kl 16 att jag hade bokfört flera 100 000 kr på år 2001 istället för 2011. Mindre bra, fick tag i chefen som är i Spanien. Det första hon säger är "OJ!! Det var inte bra!" Skäms sjukt mycket!!

Konstatera att det inte alltid är bra att vara tidsoptimist och att jag nog inte är redo att vara ekonomiansvarig ännu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0