Kärlek till Halmstad

Efter jobbet i fredags hoppade jag på tåget till Halmstad, kunde inte vänta tills på lördag. Ett mycket klokt beslut att åka på freda kvällen! Väl framme var det snabba ryck, vi skulle visst ut. Satt på en uteservering och njöt av att det var helg med Malin och killarna. Blev en ganska tidig kväll då de flesta drog vidare. Hamnade på Donkan, som vanligt, innan vi cyklade hem. I lördas var vi uppe tidigt för att cykla till stan o shoppa, fyndade en klänning och en kofta för 60 kr och 100 kr. Vid kl 15 var det hög tid att ta bussen till Tylösand för årets första After Beach. Vilken härlig stämning och folkfest det var, underbart! Gunnel var med som vanligt ( se filmen).  

 

Drog oss ner på stranden efter för årets första dopp för min del, var skönt! Efter att ha njutit på stranden några timmar blev det hemfärd och göra sig redo för kvällen. Förfestade hos Jocke med ett trevligt gäng :) Cykelfärden in till stan gick sådär ;) Jag och Malin kom inte in på Mårtensson även om jag hade ringt innan, dåligt! Träffade massa folk hemifrån så kunde underhålla oss rätt bra ändå :)

Söndagen började mindre bra då det var utegångsförbud i området Östra Stranden, typiskt! Farlig rök från en gummifrabrik som brann, suck. Var kanon väder så väldigt tråkigt. Vi vågade oss ute i trädgården efter ett tag och upptäckte att det blåste åt andra hållet. Cyklade ner till stranden och mötte upp resten av gänget. Blev en härligt dag på stranden som resulterade i lite färg på min annars vita kropp :)

Avslutade helgen med att se filmen Transformers 3D, hade i stort sätt inget val att inte gå på den. Har inte sett dem andra filmerna så visste ingenting om filmen. Killarna älskade den men jag råkade somna typ en kvart, filmen var 2 h och 30 min så gjorde inte så mkt om jag somnade lite ;) Konstaterade även att 3D inte är min grej, glasögonen som man använder gjorde mig yr och trött!

Kortfattat var helgen väldigt bra med allt en helg i Halmstad ska innehålla :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0