Traditionellt personalmöte eller?!?

Trodde verkligen att jag skulle på ett vanligt personlmöte på Systembolaget men icke! Först blev det fika och tjöt. När jag och en tjej till inte drack kaffe blev de lite mållösa och visste inte vad dom skulle bjuda oss på för dryck. Efter ett tag kom en tjej på att vi kunde gå ut i butiken och ta vad vi ville som var alkoholfritt, smart! Smakade en ny äppelcider från Kivik, väldigt söt och mer smak än cider från en matbutik. Det slog mig att varför köper man inte oftare alkoholfritt på systemet istället för att köpa läsk eller cider på ica!? Ingen stor skillnad på priset.

Nu trodde jag mötet skulle sätta igång men nej det va öl- och vinprovning som stod på programmet. Mycket roligt och lärarikt! Öl är något jag kan ytters lite om men nu kan jag lite mer :) Provade också bland annat tre helt olika roséviner, väldigt stor skillnad på doft och smak. Vi skulle skriva ner vad de olika drycker vi smakde hade för färg,smak,doft och eget omdöme. Va väldigt svårt att hitta ord på vad de doftade eller smakade men gjorde så gott jag kunde ;) De märkte nog att jag inte tyckte om öl! Temat på mötet va miljö och kundmöte, massa information och kunskap att ta in. Fick lära mig om ekologiska viner och vilket viner som ger minst bakfylla, haha!

Imorgon ska jag lära mig kassan och kundbemötande, ska bli roligt!

Rekommendera detta vinet från Tyskland, Victoria Riesling. Ett vitt vin som är halvtorrt,friskt och fruktigt. Sött och gott som passar både som sällskapsdryck och fisk/skaldjur. Fin flaska också :)


Kommentarer
Postat av: Maria

Hahah, de e ju de vinet jag har hemma, då vet jag att de e gott:)

2011-06-08 @ 17:06:28
Postat av: tina

haha redan arbetsskadad! det är den här bloggen man ska kolla på om man behöver tips inför grillen på sommarkvällarna verkar det som. Hoppas du får en kanonbra sommar på ditt sommarjobb!!!

2011-06-08 @ 18:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0