Beslutångest

Även om det gäller en liten grej som att välja vilken frukt jag ska köpa på willys till större beslut är beslutångesten där. Nu funderar jag på en stor grej, plugga vidare i höst eller börja jobba. Det är som att det sitter en liten gubbe på vardera axel och säger olika.
Den ena säger, " Plugga vidare, du pluggar ju extra nu för att kunna plugga vidare! Läser du inte ett tredje år till hösten kommer du aldrig göra det!
Den andra säger " Sök jobb, din utbildning är klar till sommaren och tänk va roligt att få använda det du har lärt dig i praktiken! Och tjäna pengar!

Kan inte låta bli att söka jobb, finns flera som typ skriker på mig att söka dem!

What to do...

Ska fortsätta läsa om svensk politk nu, jippi.

http://www.youtube.com/watch?v=aojTGWAqUIQ

Kommentarer
Postat av: emma k

Krippan min vän..

Jag håller nog med den axeln som säger plugga vidare. Har man väl slutat plugga så är de nog inte säkert man börjar igen om man får ett bra jobb.

Dessutom. du läser 2 år. jag har ytterliggare 1½ år kvar sen, tänk inte på att du pluggar för länge.

Nu plugar du 150% för att du ska kunna plugga vidare, så se till att den viadreutbildning blir av!!! DET TYCKER JAG IAF!!!!!

Men beslutet är ditt!!

KRAM

2011-01-26 @ 09:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0