Världens bästa granne!

För några veckor sedan nominerade jag min granne Maria till världens bästa granne i en tävling bostadsbolaget Eidar hade. Maria vann och hon är såå värd titeln och den fina buketten med blommor!

Min motivering:

Maria "Beck" Nilsson lever verkligen upp till vad en bra granne är. Saknas det en ingrediens till sockerkakan eller behövs det hjälp med vilken klänning jag ska välja till en kväll på kåren finns hon alltid där och hjälper mer än gärna till. Hon är som min extra mamma som råder,vägleder och stödjer mig i beslut.

Jag behöver aldrig känna mig ensam då jag är välkommen in till henne när som helst, dricka en stänkare (te) eller bara prata en stund, därav hennes smeknamn "Beck". Jag är då "grannen". 

Kort sagt behövs det fler "Beck" med sådan vänlighet och öppenhet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0