Äppelpaj med knäcktäcke

Årets första äppelpaj med svenska äpplen är gjord. Den blev fantastiskt god :)

Sätt ugnen på 175 grader

Skala 3-4 stycken syrliga äpplen, jag använda sorten aroma. Skiva äpplena och lägg dem i en ugnsfast form.

Smält smöret i en kastrull. Rör sedan ner alla ingredienser. Bred blandningen över äpplena och grädda i ca 25 min.

Servera pajen med vaniljsås eller ljummen glass.

3-4 st syrliga äpplen
150 gram smör
2 dl havregryn
2 dl vetemjöl
2 dl socker
1/2 dl vispgrädde
1/2 dl ljus sirap
1/2 tsk bakpulver


Kommentarer
Postat av: Lisa S

Hej!
Jag hoppas att livet är helt underbart och att du kanske saknar trollis lite! Jag testade att göra kakan, den vart super god! Puss

2012-09-22 @ 21:20:05
Postat av: Christin

Jag saknar alla fina troll massa! Kommer till Trollis första helgen i oktober, då måste vi ses :) Åhh va kul att du testade den! Puss

2012-09-25 @ 19:52:41
URL: http://smalandspinglan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0