Franska rivieran

Bättre sent än aldrig!?
 
Vi bodde på Pierre & Vacanes residence heliotel Marine i Saint-Laurent-du Var som låg ca 1 mil från Nice. Hotellet skulle vara ett 4-stjänigt men enligt mig var det max 2 stjärnor. Det var 70-tals stil och sunkigt, inte alls som jag hade föreställt mig. Men det som var bra var att havet låg ca 100 meter från hotellet och sängarna var sköna.
 
Varje dag steg vi upp relativt tidigt, runt 8-9 för att äta frukost på balkongen för att sedan åka iväg med tåget. Vi besökte Nice, Cannes, Monaco och Villefranche. Monaco levererade verkligen, dit kan jag tänka mig att åka igen. Nice hade ingen vacker strand och den omtalade strandpromenaden imponerade inte direkt på mig. Det som imponerade på mig var däremot kalkstensklippan Colline du Château som låg mellan gamla stan och hamnen. Dit upp gick vi, trötta efter en dag på stranden men det var värt bördan. Åt goda creps med naturella på och njöt av utsikten över staden. I Cannes var det sandstrand, annars var det stenstrand på de andra ställerna. Besökte en mycket bra restaurang med bra service och köpte macarons. Såg även huset där filmfestivalen årligen hålls. Villefranche var en väldigt fin plats med en vacker strand och massa båtar.
 
Kort sagt var det en väldigt härlig resa som vi var värda efter 3 tuffa år i skolan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0