Starbucks till Göteborg


Du har säkert sätt de kända kaffemuggarna på resor, film och tv. Imorgon kan du även se dem i Göteborg när Starbucks slår upp dörrarna på centralstationen. Det blir den andra i Sverige efter att kedjan öppnade på Arlanda under 2010. Besökare kan köpa 100% Fairtrade-certifierat kaffe, te och specialdrycker. Man kan även stanna förbi för frukost, smörgåsar och goda bakverk.

Vad tycker ni om att kedjan öppnar? Ser ni det som ett hot mot andra mindre aktörer eller är det positivt att Sverige hänger på vad som är populärt i övriga världen?

Jag tycker helt klart att det är positivt och roligt att de öppnar ett kafé till i Sverige. Ser inte det som ett hot mot konditorier men kanske mot Espresso House? Jag tänker lätt ta en fika på Starbuckus nästa gång jag är i Götet :)

Kommentarer
Postat av: thess

åh! lätt att jag ska ta en kaffe där nästa gång jag är i götet! :D

2012-01-23 @ 19:53:01
URL: http://ramlatgatanklart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0