Helgen hemma del 2

Lördag

I lördas fick jag hoppa in och jobba på Systemet mellan 8-14.30 då två var sjuka. Var riktigt roligt att vara tillbaka på jobbet och träffa massa roligt folk. Perfekt att jobba på lördagar när alla är ute på stan :) Efter jobbet gick jag en snabb sväng på stan, massa rea i varje affär! Gick en runda i skogen med mor efter maten, har blivit jättefint där! En damm/liten sjö har skapats och fina skogsvägar :)

På kvällen var jag i Anderstorp hos pajkarna med Mickan, lagade mat och hade trevligt :)

Söndag

Åkter till morfar påvägen hem från Anderstorp, hjälpte honom att handla och städa! Efter det åkte jag och tittade på Volleyboll, mitt gamla lag hade seriepremiär. Mycket folk på läktaren som jag kände! De förlorade med 3-0 men roligt att träffa Vicky :) Min sportsöndag fortsatte med fotboll, IFK Värnamo mötte Ängelholm i sista hemmamatchen. Var där med Thess och familj, mycket trevligt! Fick lära mig av Thess mamma att istället för att säga "bort med bollen" ska man säga "bort med huvudena", haha bästa kommentaren!

Söndagskvällen umgicks jag med mor och far, mamma hade gjort kladdkaka med dajm (mycket gott).

Måndag

Vaknade tidigt, ingen hemma förutom Molly. Kändes lite tomt att vakna själv i huset! Började iallafall dagen med att gå en långromenad med Malin :) Alltid roligt att träffa henne speciellt nu när hon också pluggar på högskolan! Hann med en mysig fika med Mickan innan tåget gick vid 14. Självklart glömde jag min plånbok i pappas bil i söndas vilket jag kom på strax innan tåget gick och pappa var på jobbet i Alvesta. Blir så trött på mig själv, förvirrad till max ibland! Han körde som en dåre från Alvesta så att jag skulle få min plånbok! TACK!!!

Kort sagt var min helg i Värnamo väldigt bra!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0