En toppenhelg i vackra Göteborg!

Anlände till Göteborg i lördags fm, mötes av solen! Mötte upp mina päron på stationen för en heldag med shopping och fika. Var väldigt mycket folk på stan så var långa köer i butikerna och att hitta en fik som inte var fullt var inte lätt. Gick i många inredningsbutiker och på gator jag inte besök på flera år, bland annat en liten gullig affär som säljer chokladpraliner och lyxigt godis. Självklart köpte vi varsin pralin :)

Efter en heldag på stan gick jag och mötte upp Jenny, Elin och Maria för att handla mat och annat gott för kvällen. Var på ett Coop som knappt hade några kassor , istället fick man scanna sina egna varor som på IKEA. Hade aldrig sett det, tecken på att jag inte besöker storstäder allt för ofta ;)

Hemma hos Jenny lagade vi tacogömma och drack ett glas vin, gott gott! Kvalitetstid! Tittade på "Så mycket bättre!, Timbuktus dag. Kände inte igen många av hans låtar som tolkades men Laleh gjorde det klart bäst. Jenny bodde för övrigt väldigt fint och centralt.

Söndagen började med ett lyxfrukost hos Jenny, finns det nåt bättre än att njuta av en god fruskost utan stress!? Möte upp mina päron vid 12 för att fira min kära pappa, fikade och tittade i lite butiker. Mamma fick mig att köpa en pälsmössa, "Du ska till fjällen Christin, hur ska du kunna åk dit utan denna mössa". Kl 14 hoppade jag på tåget till trollis efter en mysig helg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0