Träna, fika, träna...

Köpte ett par nya träningsbyxor på Stadium i helgen som jag testade igår, de var magiska. Efter att ha druckit och ätit inte så nyttigt i helgen trodde jag att gårdagens träningspass skulle bli tufft men icke! Det gick bra och klarade att göra alla armhävningar :) Har även kommit fram till att plankan är riktigt rolig , klarade den några sekunder längre än ledaren ;) Det måste varit byxorna som gav mig energi!

Ikväll blir det myskväll hos fina Elin med tjejerna, te och kladdkaka :)
Har kommit in i nån period där träning varvas med fika. Tänk att bara träna och inte fika eller fika och inte träna, det går icke! Fika hade jag som ett intresse i mitt CV för nåt år sedan, haha!

Bakade en himmelsk vit kladdkaka som var mycket uppskattad förra veckan, perfekt med hallon till :)

Vit Kladdkaka

2 ägg
2 dl socker
1 msk vaniljsocker
2½ dl vetemjöl
3 msk apelsinjuice
125 g smält vit choklad
100 g smält smör

Gör så här :

Rör ihop ägg med socker. Sikta ned vaniljsocker och vetemjöl. Tillsätt apelsinjuicen, den smält vita chokladen och det smälta smöret. Rör smeten slät och fin med hjälp av en slickepott. Häll smeten i en smörad och bröad (jag brukar använda kokosflingor istället för ströbröd) bakform och grädda i mitten av ugnen i 150 grader, ca 30 minuter. Låt gärna kakan vila i kylen över natten, då blir den som godast :)

                                      

Kommentarer
Postat av: Lina

Härligt med magiska träningsbyxor! ;) Egentligen är det du som är grym Christin! :)

Ska baka din kladdiskakis någon dag. Sparade receptet nu. Hoppas allt är bra, puss o kram!

2011-02-08 @ 23:17:50
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0