I rymden finns inga känslor

Äntligen har jag fått se denna roliga och fina film. Som ni kanske vet handlar den om Simon som är 18 år och trvis bäst i rymden, han har Aspergers syndrom. Han följer ett väldigt detaljerat tidsschema varje dag, vakna, äta frukost, duscha, gå till jobbet, spela basket, äta middag...osv. Förstörs schemat eller när nåt känns jobbigt krypar han ner i en rymdraket ( en tvätttunna) . Inga krav, ingen tid och inga känslor.
Hur bra skulle inte det vara att kunna åka till rymden ibland och slippa just det!?

Simon bor hos hans bror (Sam) som har en flickvän (Frida). Hon står inte ut med Simons schema och flyttar ut. Filmen bygger på att Simon försöker hitta en ny flickvän till Sam genom mycket roliga metoder...slutet tänke jag inte berätta ;) Simon gillar inte när något rör på honom, t.ex skaka hand. Är många roliga scener med just det!

Är för övrigt mycket bra musik i filmen, bla Miss Li och bra skådespelar! Cecilia Forss från Ica-reklamen.

4 ½/ 5 planeter

Nu ska jag baka en himmelsk vit kladdkaka :)


 

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej gullet!

Kul, jag såg denna film igår kväll. Tycker också den var riktigt bra!

Hoppas du får en fin helg, puss!

2011-02-04 @ 13:36:57
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0