Ett fartfylllt påsklov!

Ett dygn har 24 timmar, det gäller att utnyttja tiden rätt ;) Har inte haft en lugn stund i påsk! Efter en bra dag med B-uppsatsen i onsdas hoppade jag på tåget till Värnamo ( självklart va tåget inställt mellan thn-gbg). Resan gick bra, pluggade lite iaf. Middagen stod på bordet när jag kom hem, lyx! Blev en mysig kvällspromenad med Lina och kvällsfika med päronen innan sängen kallade :)

Torsdag

Tog lite sovmorgon, stressade runt på stan, pluggade och sen gick tåget till Thess i Jönköping :)
Checkade in salongen hon jobbar på, mycket nice! Fick även en gratis klippning hemma, tack!
Med massa godsakar och vin åkte vi till Vätterslundsgatan. En väldigt mysigt lägenhet med bästa utsikten över Jkp! Skulle kunna sitta och titta på utsikten en hel kväll...
Käkade tacos med för lite tacokrydda och en väldigt lyxig efterätt som bestod av vaniljglass, hallon & blåbär, maränger och smält vit choklad, mums! Mätta och glada tog vi bussen till Huskvarna för att se September! Folkes park såg inte ut som jag hade tänkt mig men det gjorde inget för September levererade! Va en salig bland med folk då det inte var nån åldersgräns på själva konserten. Hade några par bakom oss vid scenen som va runt 40-50 som trodde de va 15 år, lite störande! Många låtar hon körde va förkortade men alla jag hade förväntat mig skulle spelas var med :) Lite halvt döva åkte vi in till stan igen, hamnade på ett hotell hela kvällen/natten. Skulle hälsa på en vän och hans far men fastnade där och tur var väl det för September bodde på samma hotell :) Fick byta några ord med henne och en fin autograt fick följa med hem. Blev en kul kväll!

Fredag
Steg upp tidigt för Thess skulle på nya äventyr i Gbg, åt en god frukost med hembakat bröd och juice. Möte upp päronen på A6, shoppade lite på HM, fikade massa muffins på Expresso House och tog en sväng på IKEA. Premiärgrillade på kvällen och njöt av en varm vår/sommarkväll på altanen. Åkte lite spontan till Anderstorp med Vicky för att hälsa på Kroon i hans nya lägenhet. Blev en lugn kväll för oss medan killarna drack öl...

Lördag
Hade lovat päronen en lyxfrukost och så blev det också, bakade scones, kokade ägg och dukade fram massa frukt och grönsaker. Perfekt start på dagen! Solade och pluggade lite innan en härlig picknick i Åbroparken med Ulle. Va grymt skoj och träffa henne, pratade om framtiden och gamla minnen :) Tidsoptimist som jag är hann jag med en sväng på Vandalorum (ett internationellt konst- och designcentrum) med Emma också. Lina jobbade i receptionen och skötte sitt jobb perfekt ;D Påskmiddag med familjen innan jag skulle hoppa på tåget igen, denna gången till Halmstad! Såg Håkan Hellström med Carro m.m, han va magisk! Skulle kunna skriva mycket om denna kvällen men fattar mig kort. Åt väldigt mycket godis, va ute och dansade på Mårtensson som hade en kass vakt, åt nudlar till nattamat (äter aldrig nattamat men ett måste när man är i Halmstad), gick hem till Carro vilken tog en evighet men samtidigt är det nåt speciellt att gå sakta hem genom Halmstad..

Söndag
Trodde det va en morgon i Juli när jag vaknade, sjukt varmt och det doftade Halmstad! Åkte hem med en tidigt tåg och la mig och solade dirket när jag kom hem. Externredovisningen vid min sida såklart ;) Sen va det grilltajm igen, gott gott! Kvällen spenderades hemma hos Malin, grillade en gång till. Va väldigt roligt att träffade det gänget, höra lite skvallar vad som händer där hemma och pratade massa roliga minnen. Är lite skrattretande hur dåliga förlorare en del är, vi tjejer vann både på kuben och "med andra ord". Kommer leva på det länge! Va hemma från 01.30, tiden gå fort när man har roligt :D

Måndag 
Sista dagen på påsklovet och det kändes!!! Picknick på Näsudden med Martina. Kändes lite konstigt att hänga där i April, massa löv på gräset och restaurangen va stäng. Det va mysigt och roligt att få träffa Nydalas prinsessa ;) Va lite sugen på att ta årets första dop men nöjde mig med att doppa fötterna, badkruka som jag är!
Åkte direkt ut till morfar med mor för att vårstäda hans trädgård och fika, trevligt trevligt! Sen kom min moster också, bra tajming! Kvällen hemma avslutades med en promenad genom stan och glass med fina vänner :)

Påsklovet var kort sagt helt fantastiskt!






Kommentarer
Postat av: Martina

Snygga kort, såg en prinsessa i vit linne, var det prinsessan från Nydala? ;) haha! Jordgubbarna var kanon goda! Bättre väder kunde vi inte haft! <3

2011-04-27 @ 09:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0